Praca w hotelarstwie: w branży ruszyła HR-owa ofensywa
Wraz ze stopniowym powrotem do normalności branża hotelarska stoi naprzeciw nowego problemu – obłożenie rośnie, a brakuje rąk do pracy. Czy sektor HoReCa czeka przemiana z rynku pracodawcy w rynek pracownika?
Wybuch pandemii COVID-19 był dla rozpędzonej branży hotelarskiej niczym zaciągnięcie hamulca ręcznego. Długie miesiące całkowitego lockdownu lub funkcjonowania w cieniu obostrzeń doprowadziły do dramatycznego spadku zatrudnienia w całym sektorze HoReCa i nawet po złagodzeniu restrykcji na rynku pracy utrzymywała się niepewność, a ofert zatrudnienia w hotelach pojawiało się stosunkowo niewiele. Okrojone załogi wystarczyły na start sezonu, ale wraz z powrotem gości w branży hotelarskiej zapanował głód pracownika. Miejsc pracy jest więcej niż chętnych, ponieważ wiele osób dotychczas związanych z branżą znalazło zatrudnienie w innych sektorach. Stwarza to okazję dla nowych osób do rozpoczęcia przygody zawodowej w hotelarstwie.
– Obecnie mamy wiele wakatów w całej Polsce i wciąż rekrutujemy pracowników do hoteli naszej sieci we wszystkich kategoriach: ekonomicznych Première Classe, dwu- i trzygwiazdkowych Campanile oraz czterogwiazdkowych Golden Tulip. Liczymy na to, że wkrótce uda nam się zasilić załogi hotelowe naszych obiektów ambitnymi osobami, które poszukują nowych wyzwań i uwielbiają pracować z ludźmi i dla ludzi. Na rynku trwa prawdziwa walka o pracownika, dlatego staramy się być konkurencyjni i jako duża, międzynarodowa sieć mamy w tym względzie niemałe możliwości. Oferujemy chociażby liczne benefity, od pakietów medycznych i rekreacyjnych, przez dodatki na transport do pracy aż po dofinansowania do urlopów i zniżki na noclegi oraz inne usługi w hotelach należących do naszej sieci – mówi François Delattre, Director of Operations - Europe w Louvre Hotels Group.
Praca w hotelu ma swoje zalety, zwłaszcza jeśli uda się znaleźć zatrudnienie w obiekcie należącym do globalnej sieci – a takich ofert obecnie nie brakuje. Przy aplikacji na podstawowe stanowiska wymagania formalne nie są wielkie, liczą się przede wszystkim zaangażowanie, pracowitość i umiejętności interpersonalne (w hotelarstwie trzeba mieć serce do ludzi!), a możliwości rozwoju osobistego – całkiem spore. Praca w dużej sieci to dostęp do szkoleń, w tym do udziału w wymianach międzynarodowych, a także liczne ścieżki awansu w strukturach korporacji.
– Przywiązujemy dużą wagę do rozwoju naszych pracowników. Kształcimy nie tylko twarde umiejętności związane z realizacją obowiązków na danym stanowisku, ale także kompetencje miękkie, dzięki którym każdy z naszych pracowników staje się ambasadorem kultury jednej z naszych marek i odpowiada za kreowanie jej wizerunku w oczach gościa. Chodzi o formowanie postaw i zachowań, które sprawiają, że nasze hotele zyskują indywidualną osobowość, na przykład hotele Golden Tulip są skore do zabawy i spontaniczne, a Campanile towarzyskie i rozsmakowane w dobrych chwilach. Programy i szkolenia, które oferujemy naszym pracownikom, pozwalają nie tylko na podnoszenie kompetencji zawodowych; bywa, że dają też szansę na przeżycie prawdziwej przygody, jak w przypadku kelnerki z naszego hotelu Campanile w Bydgoszczy, która w ramach wymiany talentów wyruszyła niedawno na trzymiesięczny staż w luksusowym hotelu w Szanghaju w Chinach – dodaje François Delattre, Director of Operations - Europe w Louvre Hotels Group.
Praca w hotelarstwie to bez wątpienia zajęcie bardzo wymagające i obarczone dużym stresem związanym z odpowiedzialnością za dobre samopoczucie gości, ale dające również wielką satysfakcję, zwłaszcza jeśli lubi się pracę z ludźmi i znajdzie zatrudnienie w sieci dającej duże możliwości rozwoju w międzynarodowym środowisku.
O Louvre Hotels Group
Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie ponad 1500 hoteli w 54 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym historyczne marki Louvre Hotels Group (Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile, Tulip Residences, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn i Première Classe), 5 marek sieci Sarovar w Indiach, francuską grupę Hôtels & Préférence i markę TemptingPlaces oraz chińską markę Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.
LOUVRE HOTELS GROUP – ul. Towarowa 2, 00-811 Warszawa
Tel.: +48 22 331 85 00, Fax: +48 331 85 07 – www.louvre-hotels.com
Kapitał zakładowy w wysokości 109 727 000 złotych, NIP: 9542304592, REGON: 276547144